Älskade häst, han har fått tagit det väldigt lugnt på sistone och endast gått enklare pass. Kan även bero på att jag haft mycket annat som gjort att det har blivit kortare pass med lina och hjärngympa.
Planen är att lägga upp en träningsplan nu efter nyår och sedan sätta igång mer med träningen, muskler ska sättas och konditionen höjas 😄
Vi har fler mål att uppnå och även de ska skrivas ned! Kan hända att om jag kommer ihåg, lägger upp dem här 😅
Bytena ska sitta (helst), enhandsfattning (sitter mest i mig), min sits ska bättras och samlingen ska vi ordna 😄

Ida och jag jobbar en del på det nu, mest Ida med mig... Men jag är otroligt stel i mina höfter och bäckenet, därför måste jag hela tiden stretcha och träna för att hitta rätt position och en bra hållning. I och med min stelhet i höfterna så bromsar jag/ ger fel kommandon till Mille. Joggen och galoppen blir genast bättre om jag är mjuk. Vi har även listat ut att bytena kommer inte vara ett problem framöver då jag just nu sitter och bromsar hans bogar. Sedan ska även han lära sig att ta det lugnt i sina byten och det är också spännande 😉

Kommentera

Publiceras ej